Press "Enter" to skip to content

Algemene voorwaarden

  1. Algemeen,toepasselijkheid

Deze website is eigendom van:

Szafa

Schippersstraat 14

2890 Puurs-Sint-Amands

E-mailadres: info@szafa.be

Ondernemingsnummer: BTW BE 0744.946.538

KBC rekening: BE10 7340 4890 6904

. De Algemene voorwaarden zoals hier omschreven zijn van toepassing op ieder product aangeboden op de Szafa webshop en alle leveringen. Iedere bestelling impliceert de aanvaarding van de verkoopsvoorwaarden.

. Elke bestelling geldt als aanvaarding door de koper van onze algemene voorwaarden, die integraal deel uitmaken van de overeenkomst, behoudens uitdrukkelijk schriftelijk andersluidend beding.

. Szafa heeft het recht haar algemene voorwaarden op ieder moment te wijzigen. Dit zal gebeuren door het plaatsen van de aangepaste nieuwe voorwaarden op de website. De aanbieder en afnemer dienen om deze reden regelmatig de algemene voorwaarden te raadplegen.

. De consument heeft het recht aan de verkoper mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product of het sluiten van de dienstenovereenkomst.

. Op de Algemene Voorwaarden is uitsluitend het Belgisch Recht van toepassing.

2. Specifieke bepalingen met betrekking tot de aanvoer van de kleding

. Elke aanbieder dient een natuurlijk persoon te zijn, woonachtig in België, en 18 jaar of ouder te zijn. De aanbieder biedt kleding in consignatie aan, aan de afnemer via de webshop van szafa.be.

. De ontvangen kleding wordt door szafa.be zo spoedig mogelijk verwerkt (labelen, fotograferen, etc.) en in de webshop geplaatst. Er wordt echter geen garantie gegeven over de maximum termijn waarbinnen de ontvangen kledingstukken in de webshop, online, zullen verschijnen.

. Van ieder kledingstuk dat is verkocht, ontvangt de aanbieder een percentage van 50% van de verkoopprijs zoals genoemd in de webshop. Het bedrag dat de aanbieder verdient, zal na 3 maanden (op het einde van de consignatieperiode) worden overgeschreven op het rekeningnummer dat de aanbieder doorgeeft. Kledij die binnen die periode niet wordt verkocht zal Szafa.be  aan de aanbieder kenbaar maken per e-mail. De aanbieder kan verzoeken deze kleding per post te retourneren of zelf terug komen ophalen in Puurs-Sint-Amands bij Szafa. De kosten om de niet-verkochte en/of niet weerhouden kleding terug te sturen zullen ten laste zijn van de aanbieder, deze worden in rekening gebracht met de opbrengsten die de aanbieder heeft gegenereerd met de verkoop van haar kleding of, indien geen opbrengsten werden gegenereerd, door Szafa worden aangerekend.

. De aanbieder heeft het recht om gedurende die 3 maanden na plaatsing van de kleding in de webshop per e-mail aan szafa.be een verzoek te doen om bepaalde dan wel de resterende door de aanbieder geleverde kleding te (doen) retourneren voor zijn/haar eigen rekening. De verzendkosten voor retourneren van deze kleding zullen rechtstreeks door szafa.be in rekening worden gebracht.

.

. In het onverhoopte geval dat de aanbieder een klacht over haar levering dan wel de plaatsing van de kleding in de webshop heeft, dient zij dit zo spoedig mogelijk te melden aan szafa.be per post of e-mail via info@szafa.be, waarna szafa.be zal trachten deze klacht naar tevredenheid van de aanbieder op te lossen.

3. Productinfo

. De Verkoper tracht de ter beschikking gestelde productinfo en het bijhorende fotomateriaal zo volledig, correct en up-to-date mogelijk te maken. Opgegeven afmetingen en gewichten zijn echter indicatief en kleuren op de productfoto’s kunnen licht afwijken van de kleuren van het origineel product. Bij de aangeboden kleding worden de maten vermeld zoals op het label in de kleding vermeld, bij twijfel kan de afnemer contact opnemen met Szafa via email.

. De Verkoper kan niet aansprakelijk gesteld worden voor rechtstreekse of onrechtstreekse schade die ontstaat uit het gebruik van de informatie op deze site.

. De producten aangeboden door Szafa voldoen aan de wettelijke normen en mogen online worden verkocht.

. Indien de klant een klacht heeft over haar levering of de plaatsing van de kleding in de webshop, dient zij dit zo spoedig mogelijk te melden aan Szafa per post of e-mail via info@szafa.be, waarna Szafa zal trachten deze klacht naar tevredenheid van de aanbieder op te lossen.

. Bij ieder product wordt de beschikbaarheid aangegeven. Szafa doet er alles aan om deze gegevens correct mee te delen toch kan het voorvallen dat er een onmogelijkheid tot leveren voorvalt. Dit kan door onopzettelijke foutieve stockgegevens. In dit geval zal Szafa u zo snel mogelijk verwittigen en u een oplossing voorstellen.

. Op het moment van ter beschikkingstelling, dient de afnemer de kleding te onderzoeken en daarbij geconstateerde gebreken dan wel foutieve toezending zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 8 werkdagen per e-mail aan szafa.be te melden onder vermelding van het artikelnummer. In dit onverhoopte geval zal szafa trachten deze klacht naar tevredenheid van de afnemer op te lossen.

4. Prijzen

. Al onze prijzen zijn in euro , exclusief transportkosten of andere bijkomende kosten. De kosten van transport en levering worden afzonderlijk vermeld.

. De verkoper houdt zich het recht voor om ten alle tijde de prijzen van de producten te wijzigen of te corrigeren. Indien korte tijd later een al aangeschaft product afgeprijsd blijkt te zijn, kan er geen aanspraak gemaakt worden op terugbetaling van het prijsverschil.

. Szafa bepaalt de prijs waarvoor de items zullen verkocht worden op de website www.szafa.be. Gaat u hiermee niet akkoord,mag u dit aan Szafa laten weten alvorens de items op de website van Szafa geplaatst worden.

. De prijzen die door Szafa aan de kleding worden toegekend zijn mede afhankelijk van de kwaliteit, gangbaarheid en staat waarin de kleding zich bevindt.

5. Aankoop en betaling van kleding

. Om kleding (producten) te kunnen bestellen op www.szafa.be dient de afnemer aan volgende voorwaarden te voldoen:

Naam, adres, telefoonnummer en e – mailadres, betalingsgegevens en eventuele andere vereiste informatie doorgeven bij bestelling

Ten minste 18 jaar oud zijn

. De overeenkomst tussen Szafa en u als koper komt tot stand op het moment dat u de door Szafa gestelde voorwaarden heeft geaccepteerd en daaraan heeft voldaan. Het ontbreken van een gewone handtekening doet niet af aan de verbindende kracht van het aanbod en de aanvaarding daarvan.

. Szafa behoudt zicht het recht om een bestelling te weigeren of aan extra voorwaarden te onderwerpen zoals bij grote orders, bestellingen door minderjarigen, onvolledige bestelprocedures of problemen bij vorige orders.

. Szafa bevestigt altijd de aankoop per e-mail. Wanneer er nog geen bevestigingsmail is verstuurd is de overeenkomst nog niet van kracht.

.  Betaling van producten gekocht bij Szafa geschiedt uitsluitend per voorgestelde betaalmiddelen.

.  De verkoper blijft eigenaar van alle goederen tot op het ogenblik van volledige betaling.

. De Algemene Voorwaarden en de bevestigingsmails worden steeds opgemaakt in de taal van de website.

. Betaling van de verschuldigde kosten kan alleen via directe betaling na de bestelling via het online betaalplatform

. De bezorging van de bestelling wordt pas in gang gezet nadat de betaling is ontvangen via ons betaalplatform.

6. Transport en transportkosten

Foutieve doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de koper en kunnen aanleiding geven tot extra kosten. Behoudens andersluidend beding omvatten onze prijzen niet het transport en de levering van de goederen bij de koper. De kosten van transport en levering worden afzonderlijk vermeld.

7. Levering en levertijden

. De door Szafa  opgegeven levertijden gelden weliswaar bij benadering en zijn ook geen fatale termijnen. De uiterste leveringstermijn is 30 dagen na ontvangst van de bestelling.

Er wordt een verzendbevestiging gestuurd door Szafa aan de afnemer op het moment dat de kleding toegezonden wordt. Als de bezorging met meer dan 20 dagen is vertraagd, of als de bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de afnemer hiervan zo spoedig mogelijk bericht. De afnemer heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden, in welk geval Szafa het door de afnemer betaalde bedrag (exclusief verzend- en handlingskosten) zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, zal terugbetalen.

De afnemer is verplicht de door Szafa geleverde kleding af te nemen op het moment dat deze aan haar ter beschikking worden gesteld. Indien de afnemer afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is appelblauw-zeegroen.be gerechtigd de kleding op te slaan voor rekening en risico van de afnemer.

. Levering geschiedt uitsluitend per koerierdienst tenzij voorafgaand aan de overeenkomst anders is overeengekomen. Contactgegevens van de transportpartner kunt u vinden op https://www.bpost.be.

. Indien de afnemer een bestelling plaatst en deze zelf fysiek gaat ophalen op de hoofdzetel worden er geen verzend- en handlingkosten in rekening gebracht.

. De leverings- of verzendkosten worden u meegedeeld voor het bevestigen van uw aankoop. Als de verzendingskosten niet automatisch kunnen worden berekend, dan wordt dit vermeld en/of wordt er een indicatie van de verzendingskosten meegegeven.

. Foutief doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de koper en kunnen aanleiding geven tot extra kosten, die gedragen worden door de koper. De verkoper heeft het recht gedeeltelijke leveringen te verrichten.

. Zodra de te leveren producten op het opgegeven afleveradres zijn geleverd, gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op de koper.

8. Eigendomsvoorbehoud

. Alle door szafa.be in het kader van de overeenkomst geleverde kleding blijft eigendom van de aanbieder totdat de afnemer alle verplichtingen uit de met szafa.be gesloten overeenkomst deugdelijk en volledig is nagekomen, waaronder in ieder geval begrepen de tijdige en volledige betaling van het verschuldigde bedrag.

. De door de aanbieder in consignatie geleverde kleding aan szafa.be, die door szafa.be aan de afnemer is geleverd en die onder het eigendomsvoorbehoud vallen, mogen niet door de aanbieder worden doorverkocht en mogen nooit als betaalmiddel worden gebruikt, noch mag deze kleding worden verpand of anderszins worden bezwaard. De afnemer dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten van de aanbieder veilig te stellen.

. Als derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde kleding en/of rechten daarop willen vestigen of doen gelden, dient de afnemer szafa.be daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen.

9. Verzakingsrecht en retourneren

. Voor alle producten gekocht bij Szafa heeft u volgens de Belgische wet betreffende de handelspraktijken, de voorlichting en bescherming van de consument van 12 april 2010, een bedenktijd van 14 kalenderdagen.

Deze periode gaat in op het moment van in ontvangstname door u of namens u. Tijdens de bedenktijd verwachten we dat u zorgvuldig omgaat de goederen en de verpakking. Er is geen verzakingsrecht wanneer het product en de verpakking niet meer in originele, complete, onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren.

. Wanneer u gebruik wenst te maken van het verzakingsrecht dient u dit binnen de gestelde 14 kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het product schriftelijk of telefonisch kenbaar te maken. Aan het afzien van de aankoop is geen betaling van een boete verbonden en dit kan zonder opgave van de redenen. Meer informatie over het annuleren of retourneren van uw bestelling vindt u in de rubriek annuleren en retourneren op onze website.

. De goederen dient u onbeschadigd, ongebruikt en ongeopend (in originele staat) uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. De verzenddatum geldt als controle. Alle meegezonden documentatie, garantiebewijzen en verpakkingsmaterialen dienen te worden gevoegd bij de retourzending, evenals uw bankrekeningnummer. De rechtstreekse kosten voor retourneren vallen ten laste van de koper. Ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde zendingen worden steeds geweigerd en teruggestuurd naar afzender.

. Szafa betaalt u het complete aankoopbedrag inclusief verzendkosten (indien deze er waren) binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen terug.

. de verzendingskost voor het terugsturen van het artikel zal op rekening zijn van de koper..

. Als blijkt dat de goederen niet conform de voorwaarden van het verzakingsrecht zijn ontvangen dan wordt het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten niet, of niet volledig terugbetaald. Het product blijft in dat geval uw eigendom. Op uw verzoek kan het product ook opnieuw naar u worden verstuurd, mits het betalen van de bijhorende verzendkosten.

Wij zullen terugbetaling van verzonden goederen weigeren indien u:

Goederen verstuurt die u niet mag terugsturen,

Goederen die zich niet in de oorspronkelijke staat bevinden,

Goederen die niet goed zijn verpakt,

Goederen waarvan producten of details ontbreken,

Goederen waarvoor u niet voor de aflevering hebt betaald,

Goederen waaraan u niet de benodigde zorg hebt besteed bij het terugsturen van deze producten

. Goederen moeten worden teruggestuurd naar het volgend adres:

Szafa

Schippersstraat 14

2890 Puurs-Sint-Amands

10. Gebreken

. U moet de goederen onmiddellijk na ontvangst nauwkeurig inspecteren. Hierbij dient u na te gaan of de geleverde goederen aan de overeenkomst beantwoorden:

. Werden de juiste goederen geleverd?

. Voldoen de geleverde goederen aan de overeengekomen kwaliteitseisen of – indien deze ontbreken – aan de eisen die gesteld mogen worden voor een normaal tweedehands gebruik?

. Wordt een zichtbaar gebrek of tekortkoming geconstateerd (welke niet vermeld werd bij het product op de webshop), dan dient u deze binnen 7 werkdagen na levering aan Szafa  te melden.

11. Overmacht

. Onder overmacht wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet-voorzien waarop Szafa  geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Szafa  niet in staat is haar verplichtingen na te komen.

. Szafa  heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat Szafa haar verbintenis had moeten nakomen.

. Tijdens overmacht worden de leverings- en andere verplichtingen van Szafa opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door Szafa niet mogelijk is langer duurt dan 8 weken, zijn de betrokken partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat

12. Persoonsgegevens

Alle privégegevens worden enkel gebruikt voor de afhandeling van de bestelling en zullen nooit aan derden ter beschikking worden gesteld.

13. Bewijs

Het elektronisch bewijs (zoals daar zijn: e-mail, backups, …) wordt door alle betrokken partijen aanvaard binnen het kader van de verkoopsovereenkomsten en relaties.

14. Geschillenregeling

Onderhavige voorwaarden zijn bij uitsluiting van eventuele voorwaarden van de koper, van toepassing op al onze overeenkomsten. Het Belgisch recht is van toepassing behalve wat de clausule van eigendomsvoorbehoud betreft, waarop de wetgeving van toepassing is van het land waar de koper gedomicilieerd is. In geval van betwisting zijn, naar onze keuze, hetzij de rechtbanken over onze woonplaats bevoegd, hetzij de rechtbanken van de woonplaats van de klant.

15. Intellectuele eigendomsrechten

De inhoud van deze site, met inbegrip van de merken, logo’s, tekeningen, data, product- of bedrijfsnamen, teksten, beelden e.d. zijn beschermd door intellectuele rechten en behoren toe aan Szafa of rechthoudende derden.

16. Aansprakelijkheid

. Szafa is slechts aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit of verband houdt met een toerekenbare tekortkoming of onrechtmatige daad die is ontstaan door opzet of grove schuld aan de zijde van szafa.be. Deze aansprakelijkheid is beperkt tot directe schade tot maximaal de factuurwaarde van de betreffende bestelling.

. Szafa is voorts niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook inclusief belastingschade, die het gevolg is van door de aanbieder of afnemer verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie.

. Szafa is niet aansprakelijk voor enige schade of kosten als gevolg van het gebruik van elektronische betaalmiddelen en elektronische middelen voor communicatie met de website, daaronder begrepen – maar niet beperkt tot – schade als gevolg van niet-aflevering of vertraging bij de aflevering van elektronische berichten, onderschepping of manipulatie van elektronische berichten door derden of door programmatuur of apparatuur gebruikt voor elektronische communicatie en overbrenging van computervirussen. Szafa.be draagt hiertoe zorg voor een passende beveiliging op basis van algemeen gangbare beveiligingssystemen.​​​​​​​