Press "Enter" to skip to content

Veelgestelde vragen

Kledij verkopen

Hoe gaan jullie te werk?

Kleding kan binnengebracht worden in consignatie. Dit betekent dat jij jouw deel van de opbrengst krijgt na verkoop. Jij krijgt 50% van de verkoopprijs.
Is jouw kleding na 3 maanden niet verkocht, dan kan je de kleding gewoon terug ophalen of laten terugzenden (de kosten die dit met zich mee brengt zijn voor jou).

Waar en wanneer kan ik aanleveren?

Producten kunnen enkel binnengebracht worden NA het maken van een afspraak. Een afspraak tot inname wordt gemaakt via mail naar info@szafa.be, het contactformulier op de website of via telefoon 0478/387350

Aanbieden kan op alle dagen tss 10 en 18u enkel op afspraak (behalve zondag)

Binnenbrengen via verzending is ook mogelijk. Je betaalt dan zelf het verzendlabel. Ook bij het terugsturen van de kledij,betaal jij de verzending. Opsturen met een verzendzak/doos gebeurt op eigen verantwoordelijkheid.

Het adres voor aflevering is Schippersstraat 14,2890 Puurs-Sint-Amands

Wat zijn verkoopbare stuks?

Recente dames(merk)kledij  (thuis goed voorsorteren, zo sleur je niet nodeloos met kledij die ik niet kan verkopen ).

Het betreft kleding van gekende en kwalitatieve merken, stijlvol, tijdloos en modern. Ook kleding van confectieketens zoals JBC,  Zara, H&M worden aanvaard in geval deze uit recente collecties zijn. 


Check de merkenlijst (heb je twijfel ivm een merk dat niet in de lijst staat, contacteer dan Szafa).


In mooie, nette staat, gestreken en opgevouwd, niet grauw of afgewassen, zonder vlekjes, pluisjes, gaatjes of ontbrekende knopen… Het maatlabel moet aanwezig zijn. Kledij die hier niet aan voldoet, kan helaas niet worden aangenomen.


Designermerken zoals Gucci, Delvaux, Prada, LV, enz.. enkel met certificaat of aankoopbewijs.


Tassen en portemonnees


Juwelen  (geen fantasiejuwelen,enkel gekende merken en in zilver,leder,natuursteen,…) & uurwerken (in werkende staat).


Accessoires: sjaals,handschoenen,hoeden,petten,zonnebrillen.


Schoenen liefst in originele doos en in zeer goede tot nieuwstaat.


Het aantal nieuwe stuks met label zal beperkt worden aangezien ik 2dehands wil stimuleren.


Szafa kan goederen weigeren ingeval deze gebreken vertonen die het voorwerp onverkoopbaar zouden maken, ofwel in geval van overaanbod.

Szafa is niet gehouden een verantwoording af te leggen waarom een product niet werd ingenomen.

Szafa streeft ernaar een eerste , maar nog geen definitieve, selectie te doen op het ogenblik van inname maar kan dit niet altijd garanderen wegens verschillende factoren. Binnen een redelijke termijn na inbreng ( de snelheid van het verwerken van de binnengebrachte producten is afhankelijk van drukte, het nageleefd hebben van de voorwaarden, het aantal verkoopbare artikelen via de webshop, … ) ontvangt de verlener een e-mail met daarin een lijst van de producten die in consignatie werden genomen voor verkoop en de verkoopprijs van de artikelen. De niet–ingenomen artikelen worden niet opgelijst.

De ingenomen stuks worden voor 3 maanden aangeboden in de winkel.

Op het aantal stuks staat voorlopig geen limiet . Zodra ik merk dat ik een overvloed begin te krijgen, zal ik  dit in de toekomst wellicht wel doen. 

Alle stuks worden door mij zorgvuldig opgeslagen in afgesloten dozen of op kleerhangers.

Wat aanvaarden jullie niet?

Beschadigde, versleten en afgedragen kledij

Zwangerschapskledij

zwemkledij

namaakartikelen

handmade

lingerie en kousen

sportkledij

primark,zeeman,hema,wibra,C&A

Wie bepaalt de verkoopprijs van de kledingstukken?

Szafa screent de kledij en bepaalt de prijs: de originele aankoopprijs wordt via officïele websites geraadpleegd om zo een correcte inkoopprijs te bepalen. Ook  tweedehands-en outletsites hebben een invloed op de prijs. Ik houd rekening met verschillende factoren om de prijs te bepalen: de officiële aankoopprijs, de staat van het artikel, ‘bouwjaar’ en vraag & aanbod. Alle items worden handmatig door mij beoordeeld, op gebreken gecontroleerd, gefotografeerd en zorgvuldig opgeslagen.

Ga je niet akkoord met de voorgestelde verkoopprijs,mag je het artikel terug ophalen en wordt het niet te koop aangeboden.

Hou er rekening mee: het is tweedehandskledij,we hanteren democratische prijzen,zo is de site toegankelijk voor iedereen! Ik probeer een aanvaardbare middenweg te vinden tussen wat klanten nog willen betalen en wat verkopers willen krijgen.Rijk zal je er dus niet van worden. De verkoopprijs mag ook niet te hoog zijn want dan wordt dit niet gekocht en blijf jij er alsnog mee zitten.

Ik moet er natuurlijk ook aan verdienen om uit de kosten te komen, en ik steek heel wat werk in de verkoop van je kledij. Ik zorg voor online promotie, neem productfoto’s, onderhoud de webshop, …

Als je het weggooit of weggeeft heb je er niets meer aan en in je kast brengt het al helemaal niets op. Ik verkoop het voor jou en jij heb er totaal geen omkijken meer naar.

Iedereen die kleren binnenbrengt, tekent met Szafa een consignatiecontract. Dit betekent dat ik de kleren niet zelf aankoop bij jou. Jij stelt jouw kleren ter beschikking van Szafa en wanneer er stuks verkocht worden, krijg jij de uitbetaling (50%).

Het aandeel van Szafa vertaalt zich in een gratis verkoopplatform, opmaak productlijst, bepaling prijzen, fotograferen van het materiaal, plaatsen op de webshop, marketing, verzending, enz.

Tijdens de duur van de terbeschikkingstelling blijven de producten eigendom van de verlener.

Hoe gebeurt de uitbetaling?

Uitbetaling aan de verlener wordt enkel d.m.v een overschrijving op de bankrekening van de verlener gestort. De uitbetaling wordt gedaan na beëindiging van de verkoopstermijn, dit binnen de 10 dagen na het verlopen van de termijn

Hoe gebeurt de teruggave van goederen?

Ongeveer na 3 maanden krijg je bericht om niet verkochte kledij op te halen. 

Niet-verkochte artikelen dienen na het verstrijken van de ter beschikkingsstellingstermijn binnen de 30 dagen te worden opgehaald. Via mail wordt een retourdatum afgesproken De producten kunnen opgehaald worden na afspraak op het vestigingsadres van Szafa.

Niet-ingenomen artikelen dienen binnen de 14 dagen, na ontvangst van de mail met de lijst van de in consignatie genomen producten, te worden opgehaald.

Niet-ingenomen of niet-verkochte artikelen die niet tijdig worden opgehaald, worden bij het verstrijken van de termijn eigendom van Szafa. Dit betekent dus dat Szafa beslist wat er verder met deze artikelen gebeurt . Mocht de opgestelde termijn voor het ophalen van de artikelen niet haalbaar zijn, dan moet de verlener dat melden via mail of telefonisch op nr 0478/387350.

Mijn stockeerruimte is beperkt, ik reken op jouw vlotte afhaling.

Merkenlijst

7 for all mankind

Abercrombie & Fitch

Adidas

Amélie & Amélie

American Outfitters

American Vintage

Annemie Verbeke

Another Label

Ba&sh

Balenciaga

Bellerose

Bershka

Blue bay

Bobo Choses

Bronx

By-bar

Calvin Klein

Caroline Biss

Comptoir de cotonnier

Converse

COS

Designers remix

Diadora

DKNY

Dyrberg Kern

Elevenparis

esprit

Essentiel

Eucalyptus

Fila

Fjallraven

Grace & Mila

Guess

Guts & Gusto

Hampton bays

Hartford

Heartmind

Hollister

Impérial

Isabel Marant

Jhay

Just in case

Kappa

Kenzo

Kocca

La fee maraboutée

Leon & Harper

Les Cordes

Levi strauss

Lili & Lala

Little Creative Factory

Liu jo

Louise Misha

Maison espin

Mango

Marc jacobs

March 21

Massimo dutti

Mer du nord

Michael kors

Monki

Natan

Nathalie Vleeschouwer

New Balance

Nice Things

Nike

Nosh

Numph

&Other Stories

Object

Only

Oui

Paul & jo

Paul Smith

pinko

Puma

Pull&bear

Raf Simons

Reebok

River Island

River Woods

Sacha

Sara Pacini

Scotch & soda

See u soon

Selected Femme

Sessun

Soaked

Stella mc cartney

Suncoo

Superdry

Supreme

Tamaris

Tara jarmon

Ted baker

The animals observatory

Thelma & Louise

Tod’s

Tommy Hilfiger

Twin-set

Vans

Vero moda

Veronique Branquino

Vila

Yumi

Victoria

WE

Zara

Kledij kopen

Hoe kan ik een artikel aankopen?

De verkoop van de producten aan Szafa vindt plaats op het ogenblik van het sluiten van de koop tussen Szafa en de derde-koper .De verkoopprijs is de prijs vermeld op het consignatiedocument.

Ik verkoop uitsluitend online,passen is helaas niet mogelijk. Ik plaats zoveel mogelijk info (staat,afmetingen) bij elk artikel. Indien je toch nog vragen hebt, mag je mij steeds contacteren.

Pakjes worden uitsluitend verstuurd of opgehaald na online betaling

Zie je iets wat je wilt aankopen?

Plaats het in je winkelmandje, vul je gegevens in , kies de verzendingsmethode en klaar.  Het bedrag inclusief verzendingskost,dient meteen betaald te worden. Kies je voor afhalen ,dan dien je ook eerst de betaling in orde te brengen alvorens het item op te halen (na afspraak). Na betaling is je bestelling definitief  en wordt er een mail verzonden met bevestiging van bestelling en betaling.

In geen geval zullen de producten de vestiging van Szafa verlaten vooraleer de volledige koopprijs ervan betaald is.

Heb je kledingstukken ook in andere maten?

Alle items in de online shop zijn unieke stukken. Enkel de vermelde maat heb ik op stock.

Kan ik een item reserveren?

Het is momenteel niet mogelijk om een item te reserveren.

Wat zijn de leverings-en transportkosten?

Szafa heeft Bpost als transportpartner uitgekozen.

Wanneer een bestelling geplaatst wordt, doe ik mijn uiterste best om deze binnen de 3 à 4 werkdagen te laten leveren (uitgezonderd op zon- & feestdagen). Tijdens schoolvakanties kan de verzending wat langer duren dan normaal. Je kan er ook voor kiezen om zelf op te halen op het adres van Szafa  nl Schippersstraat 14,2890 Puurs-Sint-Amands. Dit gebeurt na afspraak via info@szafa.be.

 

Van zodra je pakketje vertrokken is, zal je een e-mail toegestuurd krijgen met een Track & Trace code om je pakketje te volgen.

 

Szafa levert je bestelling volledig gratis in België vanaf 75 euro. Als je totaalbedrag lager ligt dan 75 euro, dan betaal je 5 euro leveringskosten voor pakketjes in België. Kleine items kunnen in een envelop verstuurd worden aan 3 euro. Dit is geheel op eigen risico (je hebt immers dan geen track & trace code)

 

Wat bij schade tijdens de verzending?

Szafa heeft zeer zorgvuldig haar transportpartner uitgekozen om de kans op breuk en beschadiging zo minimaal mogelijk te houden. Indien je toch moet vaststellen dat er breuken of beschadigingen zijn, gelieve mij binnen de 5 werkdagen op de hoogte te brengen via info@szafa.be , zodat ik dit van kortbij kan opvolgen en je op de juiste manier kan verder helpen. Om je sneller te kunnen helpen, zou ik willen vragen om eventueel enkele foto’s van het beschadigde product mee te sturen.

Zendingen zonder track & trace zijn geheel op eigen risico.

Voor meer info kan je steeds terecht bij onze algemene voorwaarden.

Kan ik een gekocht artikel ook afhalen ?

Dat kan. Kies hiervoor de optie “Afhalen” tijdens het afrekenen.

Kan ik artikelen retourneren?

Bij items die je online koopt geldt een wettelijke retourtermijn van 14 dagen

Verzoeken tot retournering zullen in ieder geval slechts goedgekeurd worden indien het een compleet product betreft (bijvoorbeeld, de twee onderdelen die een paar vormen moeten samen worden geretourneerd), het product nog niet werd gewassen of gebruikt (anders dan redelijk gebruik voor tweedehands kledij).

 

Het is jouw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de producten veilig en beschermd zijn gebleven terwijl ze in jouw bezit waren. Behandel de producten met zorg en retourneer ze in de staat waarin ze aan jou zijn geleverd. Pak de producten zorgvuldig in.

Terugbetaling kan pas plaatsvinden nadat alle terug te zenden producten door Szafa zijn ontvangen.

De kosten van terugzending zijn voor rekening van de afnemer, ongeacht de wijze van terugzending maar de goederen kunnen ook gratis worden teruggebracht op het adres van Szafa.

Hoe kan ik retourneren?
  • Neem contact op en vermeld het bestelnummer (zie bestelbevestiging via email) en de items die je wenst te retourneren.
  • Ik stuur je instructies hoe je de items best kan terug bezorgen
  • Na goede ontvangst van de items betaal ik je terug. Hoe snel het geld op je rekening staat hangt af van je betaalmethode (+- 3 werkdagen)

Opgelet: Items gekocht met korting (solden, koppelverkoop, acties, …) kan je niet retourneren.

Hoe gebeurt de betaling?

Szafa werkt samen met Mollie voor online betalingen. Mollie staat garant voor een veilige betaalomgeving.

Je kan online betalen met creditcard (Visa of Mastercard), Maestro, Bancontact/Mister Cash.

Betalen bij afhalen is NIET mogelijk

Hoe kan ik een artikel aankopen?

 

Ik verkoop uitsluitend online,passen is helaas niet mogelijk. Ik plaats zoveel mogelijk info (staat,afmetingen) bij elk artikel. Indien je toch nog vragen hebt, mag je mij steeds contacteren.

Pakjes worden uitsluitend verstuurd of opgehaald na online betaling.

Zie je iets wat je wilt aankopen?

Plaats het in je winkelmandje, vul je gegevens in , kies de verzendingsmethode en klaar.  Het bedrag inclusief verzendingskost,dient meteen betaald te worden. Kies je voor afhalen ,dan dien je ook eerst de betaling in orde te brengen alvorens het item op te halen (na afspraak). Na betaling is je bestelling definitief  en wordt er een mail verzonden met bevestiging van bestelling en betaling.

In geen geval zullen de producten de vestiging van Szafa verlaten vooraleer de volledige koopprijs ervan betaald is.

Heb je kledingstukken ook in andere maten?

Alle items in de online shop zijn unieke stukken. Enkel de vermelde maat heb ik op stock.

Kan ik een item reserveren?

Het is momenteel niet mogelijk om een item te reserveren.

Wat zijn de leverings-en transportkosten?

Szafa heeft Bpost als transportpartner uitgekozen.

Wanneer een bestelling geplaatst wordt, doe ik mijn uiterste best om deze binnen de 3 à 4 werkdagen te laten leveren (uitgezonderd op zon- & feestdagen). Tijdens schoolvakanties kan de verzending wat langer duren dan normaal. 

 

Van zodra je pakketje vertrokken is, zal je een e-mail toegestuurd krijgen met een Track & Trace code om je pakketje te volgen.

 

Szafa levert je bestelling volledig gratis in België vanaf 75 euro. Als je totaalbedrag lager ligt dan 75 euro, dan betaal je 5 euro leveringskosten voor pakketjes in België. Kleine items kunnen in een envelop verstuurd worden aan 3 euro. Dit is geheel op eigen risico (je hebt immers dan geen track & trace code)

 

Wat bij schade tijdens de verzending?

Szafa heeft zeer zorgvuldig haar transportpartner uitgekozen om de kans op breuk en beschadiging zo minimaal mogelijk te houden. Indien je toch moet vaststellen dat er breuken of beschadigingen zijn, gelieve mij binnen de 5 werkdagen op de hoogte te brengen via info@szafa.be , zodat ik dit van kortbij kan opvolgen en je op de juiste manier kan verder helpen. Om je sneller te kunnen helpen, zou ik willen vragen om eventueel enkele foto’s van het beschadigde product mee te sturen.

Zendingen zonder track & trace zijn geheel op eigen risico.

Voor meer info kan je steeds terecht bij onze algemene voorwaarden.

Kan ik een gekocht artikel ook afhalen ?

Dat kan. Kies hiervoor de optie “Afhalen” tijdens het afrekenen. Afhalen kan op het adres van Szafa nl. Schippersstraat 14 2890 Puurs-Sint-Amands.  Dit gebeurt na afspraak via info@szafa.be

Kan ik artikelen retourneren?

Bij items die je online koopt geldt een wettelijke retourtermijn van 14 dagen

Verzoeken tot retournering zullen in ieder geval slechts goedgekeurd worden indien het een compleet product betreft (bijvoorbeeld, de twee onderdelen die een paar vormen moeten samen worden geretourneerd), het product nog niet werd gewassen of gebruikt (anders dan redelijk gebruik voor tweedehands kledij).

 

Het is jouw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat de producten veilig en beschermd zijn gebleven terwijl ze in jouw bezit waren. Behandel de producten met zorg en retourneer ze in de staat waarin ze aan jou zijn geleverd. Pak de producten zorgvuldig in.

Terugbetaling kan pas plaatsvinden nadat alle terug te zenden producten door Szafa zijn ontvangen.

De kosten van terugzending zijn voor rekening van de afnemer, ongeacht de wijze van terugzending maar de goederen kunnen ook gratis worden teruggebracht op het adres van Szafa.

Hoe kan ik retourneren?
  • Neem contact op en vermeld het bestelnummer (zie bestelbevestiging via email) en de items die je wenst te retourneren.
  • Ik stuur je instructies hoe je de items best kan terug bezorgen
  • Na goede ontvangst van de items betaal ik je terug. Hoe snel het geld op je rekening staat hangt af van je betaalmethode (+- 3 werkdagen)

Opgelet: Items gekocht met korting (solden, koppelverkoop, acties, …) kan je niet retourneren.

Hoe gebeurt de betaling?

Szafa werkt samen met Mollie voor online betalingen. Mollie staat garant voor een veilige betaalomgeving.

Je kan online betalen met creditcard (Visa of Mastercard), Maestro, Bancontact/Mister Cash.

Betalen bij afhalen is NIET mogelijk